[ 04.02.16 ]
Hivern càlid i sense pluges

L'hivern de l'any 2016 serà recordat per ser un dels menys plujosos des de fa cent anys. Aquest fet juntament amb el poc fred d'aquesta temporada està provocant canvis molt visibles a les zones agrícoles.

Les altes temperatures estan avançant les collites de verdures  i algunes s'estan sol·lapant a bona part del Parc Agrari del Baix Llobregat. Aquest fet implica que el seu preu en origen baixi perquè hi ha molta oferta de cop.

Els ametllers estan flotint una mica abans dels que és habitual. Algunes vinyes els surten les primeres fulles quan aquestes hauríen d'aparèixer cap el mes d'abril.

La manca de fred provoca que hi hagi una floració irregular en la fruita dolça. Això fa preveure una campanya en la que hi haurà probablement una possible menor producció.