[ 31.05.10 ]
Les Basses de Can Dimoni, Sant Boi de Llobregat

Àlbum cedit per Toni Garcia Camps ( del Masnou )

A les Basses de Can Dimoni en carro.

L’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat va organitzar diumenge 23 de Maig en el context de la Festa Major, un passeig en carro que permetia als participants realitzar l’itinerari per les Basses de Can Dimoni organitzat pel Consorci per a la Protecció dels Espais Naturals del Delta del Llobregat.

Fundació Sigea va realitzar l'itinerari i va acompanyar a tres grups al llarg del matí amb els quals va realitzar la visita a aquest espai.

L’itinerari s’iniciava al municipi de Sant Boi a la seu de la Cooperativa Agrícola, tot passejant amb carro s’arribava a les basses de Can Dimoni. Allà es van visitar les tres basses que hi ha fruit de les antigues extraccions d’àrids al delta.

Aquestes basses es van formar  al llarg de la dècada dels anys 70 (s.XX). El delta del Llobregat era un espai on la indústria de les extraccions d’àrids era freqüent.

En el cas de Can Dimoni es van extreure àrids: sorres i graves. L’activitat va provocar que en aquells terrenys es formessin tres forats que es van anar omplint de l'aigua provinent de l'aqüífer i de les pluges.

Una vegada es va acabar l’activitat d’extracció d’àrids i ja no es donaven més llicències per aquestes activitats el terreny va quedar primer en una fase d’abandó.

Aquests forats mai es van reomplir ni restaurar. El seu voltant es van anar naturalitzant al llarg dels anys 80 i 90. En aquesta última dècada l'Administració local ialtres entitats públiques i privades han destinat esforços per recuperar i mantenir aquest espai.

Celebrada la oncena passejada en bici per set municipis metropolitans
Setmana de la mobilitat sostenible i segura
Tres activitats de fundació sigea en la Setmana Europea de la custòdia del territori
A la Tardor, Descobertes en bici des de l'espai agroambiental